Saturday, September 22, 2012

Happy pinner

Are you "pinning" ? I do recently and I'm very happy with it now.
I've got a folder on my pc where I used to save the things I ran into on the net. But when I look at it, I would'nt really know where I got them. Now I can ! :D
And the person that invited me to use Pinterest is one of my American crochet-friends. A lady over 80 ! Thank you Ev ♥
When I first looked at Pinterest, I thought ..... hmmmm, not for me. But now I see the huge advantage of it. I can always find the original site to get back to it. And what is also important: it is saved in time, unlike on my pc. The thing is about 5 years old and when it would crash one of these days, I think I'd go nuts to have lost everything I saved on it. 
Here are some pictures I saved, just to remind me: "I will make this some day"
But where I found them ???


Ben jij al aan het "pinnen" ? Ik doe het sinds kort en ik ben er nu erg blij mee.
Op mijn pc heb ik een map waarin ik van alles gooide waar ik tegen aan liep op het net. Maar als ik ze bekijk, zou ik werkelijk niet weten waar ik ze gevonden heb. Vanaf nu kan ik dat wel ! :D
En de persoon die me uitnodigde om Pinterest te gebruiken is een van mijn Amerikaanse haak-vriendinnen. Een dame van over de 80 ! Dankjewel Ev ♥
Bij mijn eerste blik op Pinterest dacht ik: hmmm, niks voor mij. Maar nu zie ik de enorme voordelen ervan. Ik kan altijd de originele site waar ik iets gevonden heb, weer terug oproepen. En wat ook erg belangrijk is: het is écht bewaard. Want wat daarvoor al op mijn pc stond: dat ding is zowat 5 jaar oud en als die vandaag of morgen crasht, dan ga ik gillen. 
Hier zijn wat foto's van de dingen die ik bewaarde, om me te herinneren aan: "dit ga ik ooit nog maken"  Maar waar ik ze gevonden heb ???











Happy pinning !

I'll keep you in the loop ; )

Hou je haaks ; )


6 comments:

  1. Ik heb ook dat probleem: een ganse kaft vol met foto's en ideeën, maar waar ze vandaan komen????? Misschien moet ik ook eens beginnen "pinnen"! Je hebt wel heel toffe "dit ga ik ooit nog maken" plannen!
    (Ik stuur je volgende week nog de werkwijze door van het vestje, drukke week gehad, opleiding op het werk...)
    groetjes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beste Isabelle,
      Ik had al zo'n idee dat het herkenbaar zou zijn ..... die plannen wat we nog allemaal willen maken ;)
      Eigenlijk alleen maar een goed teken toch ?! Ben benieuwd naar jouw plannen.
      Wat fijn dat je de beschrijving van het vestje wilt sturen. Ik wil er een bredere rand om haken. Zodat er een kraag aan zit. Wol genoeg in huis :D (voorlopig dan)
      Fijne zondag !
      ♥ José

      Delete
  2. Seu blog é lindo!!!Estou te seguindo com o nome de jukinha. bjs

    ReplyDelete
  3. wat zit ik hier te genieten van jouw mooie blog!!!! Heb me maar meteen "volger" geklikt, want dit smaakt naar mééééér, vééééééééééééél méééééééééééér! Zelf ben ik niet zo'n fanatieke haakster,alhoewel ik mij er toch af en toe aan waag, én het mij heel erg aanspreekt. Maar ik ben er nog niet zo handig in hoor. Mijn schoonzus daarentegen, amai... die kan er ook wat van!
    Het is allemaal prachtig!

    groetjes
    Hilde
    als je zin hebt kom je ook maar eens bij mij kijken, wat ik allemaal uitspook. Alhoewel ik momenteel een beetje genoodzaakt stilgevallen ben door een kleine ingreep aan mijn rechterhand. Maar ik hoop binnen enkele weken weer aktief te worden ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beste Hilde,
      Wat een enorm lieve reactie van je ! 'k Bloos d'r van. Dankjewel ♥
      Lastig en pijnlijk, dat je momenteel "ont-rechter-hand" bent. Ik hoop dat het snel beter gaat.

      Ik volg jouw blog nu ook, want ik ben benieuwd wat je allemaal met Janomeke (neusje van de zalm!) gaat doen. (jaloers!)
      Ik heb een ouw beestje van, ik schat, 35 - 40 jaar. Kan alleen recht-toe-recht-aan. Lijkt me leuk om er ook mee te kunnen borduren, maar aiaiai die prijzen !

      Als je schoonzus zo leuk kan haken, waarom post je dan niet iets van haar, zolang je zelf niet echt kan freubelen ?! Ben wel nieuwsgierig naar haar creaties ;)

      Groetjes, José

      Delete
  4. hello from france ! May I link your blog on my blog " mme crochet la femme du capitaine" (Misses Hook, the capitain's wife" (brigitte in the real life )? I love it, I found a lot of funny and interesting crocheted ideas in it ! bravo ! I have discover pinterest last month and I love it too !

    ReplyDelete